Wariatory

Wariatory mechaniczne dla przemysłu i produkcji

Przekładnia bezstopniowa, cierna lub inaczej wariator mechaniczny służy do płynnej regulacji prędkości obrotowej silnika. Urządzenie to sprawdzi się w zastosowaniu ogólnoprzemysłowym i wszędzie tam, gdzie proces produkcji wymaga płynnej regulacji prędkości.

Zobacz jako Siatka Lista

1 elementu

Ustaw kierunek malejący
na stronę

Wariatory mechaniczne - regulacja prędkości obrotowej na najwyższym poziomie

Przekładnia bezstopniowa, cierna lub inaczej wariator mechaniczny służy do płynnej regulacji prędkości obrotowej silnika. Urządzenie to sprawdzi się w zastosowaniu ogólnoprzemysłowym, ale również wszędzie tam, gdzie możliwość płynnej regulacji prędkości obrotowej jest wymagana w procesie produkcji.

Wariator mechaniczny z kołnierzem IEC

Przekładnie bezstopniowe od strony wejściowej są montowane za pomocą standardowych kołnierzy IEC. Taka konstrukcja wariatora mechanicznego umożliwia łączenie go z różnymi typami silników. Wariatory można podłączyć do standardowych silników jednofazowych, trójfazowych, a także silników elektrycznych. Możliwość montażu z kołnierzem IEC sprawia, że wariator mechaniczny można podłączyć do silników elektrycznych z dodatkowym osprzętem takim jak hamulec bądź enkoder od różnych producentów.

Dostępność kołnierzy IEC w wariatorach zależna jest od zapotrzebowania mocy. W wariatorach mechanicznych dostępnych w sklepie DKM zamontowano następujące kołnierze IEC:

  • 63B5,
  • 71B5,
  • 80B5,
  • 90B5,
  • 100B5,
  • 132B5.

Wariator mechaniczny - cechy charakterystyczne wariatorów dostępnych w DKM

Wariatory powszechnie stosowane są jako przekładnia pośrednia pomiędzy silnikiem elektrycznym a przekładnią ślimakową lub inną. Poniższe cechy charakteryzują dostępne przekładnie bezstopniowe w DKM.

  • Zakres płynnej regulacji przełożenia (i) od 1:1,4 do 1:7,
  • Bardzo wysoka dokładność regulacji prędkości do 0,5-1 obr/min,
  • Moc wariatorów od 0,18kW do 7,5kW,

Ponadto wariatory cechują się niską wagą, kompaktową obudową i bardzo prostym montażem. Obudowa przekładni wykonana jest z odpornego na korozję aluminium. Wykazują również niski poziom hałasu. Co w połączeniu sprawia, że są to urządzenia o długiej żywotności.