Używamy plików cookie i innych podobnych technologii, aby poprawić komfort przeglądania i funkcjonalność naszej witryny. Klikając „Zezwól na wszystkie”, wyrażasz zgodę na przechowywanie na Twoim urządzeniu wszystkich danych opisanych w naszej Polityce plików cookie. Aktualne ustawienia dotyczące plików cookie można zmienić w każdej chwili, klikając „Preferencje dotyczące plików cookie”. Zachęcamy również do zapoznania się z naszą Polityką prywatności i Warunkami użytkowania. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na używanie plików cookie.
Przekładnie ślimakowe
Przekładnie ślimakowe w zastosowaniu wielobranżowym
Przekładnie ślimakowe to jedne z najpopularniejszych elementów układów napędowych, które są powszechnie stosowane w przemyśle maszynowym. Znajdują zastosowanie w wielu branżach. Dlatego też mówi się, że są przekładniami uniwersalnymi.
Przekładnie ślimakowe jedne z powszechnie stosowanych w sektorze maszynowym
Przekładnie ślimakowe to jedne z najpopularniejszych elementów układów napędowych, które są powszechnie stosowane w przemyśle maszynowym. Znajdują zastosowanie w wielu branżach. Dlatego też mówi się, że są przekładniami uniwersalnymi. Przekładnie ślimakowe są także często wykorzystywane w budowie motoreduktorów.
Przekładnie ślimakowe są używane na różne sposoby. Mogą być stosowane jako napęd, tj. do przenoszenia mocy z wału czynnego na wał pasywny. Sprawdzą się również w napędach urządzeń takich jak: podzielnica, frezarki obwiedniowe, czy urządzenie z napędem ręcznym.
Przekładnie ślimakowe do przenoszenia mocy
Przekładnie stosowane do przenoszenia mocy są zaprojektowane tak, aby zmieniać moment obrotowy podczas zmiany liczby obrotów. Wymiary przekładni ślimakowych zależą od przenoszonej mocy, liczby obrotów i przełożenia. Żeby praca przekładni była optymalna, często zamyka się je w specjalnych obudowach, które jednocześnie są podporą dla łożysk wałów przekładni. W obudowie tej rozróżnia się również dwa mechanizmy. Zwalniający - reduktor i przyspieszający - multiplikator.
Przekładnie ślimakowe i odpowiedni dobór reduktorów względem przełożenia
W przekładniach ślimakowych wielkość przełożeń może być bardzo duża i zależnie od niego stosuje się odpowiednie reduktory. Dla przełożeń od 5 do 60 najczęściej używa się reduktorów jednostopniowych. W przypadku przekładni ślimakowych z przełożeniami i = 100 do 3000 - przekładnie dwustopniowe, a w przełożeniach pośrednich i = 30 do 300 wykorzystuje się reduktor ślimakowy z przekładnią pasową lub zębatą.
Rozmiary i przełożenie przekładni ślimakowych w DKM
Rozmiary przekładni dostępne w naszym sklepie DKM Power oraz wielkość przełożenia do wyboru.
Rozmiar przekładni | Przełożenie |
|
|
Przekładnie DKM zamienne są z przekładniami NMRV / PMRV / WMI / CMI / SMI / VMR
Motoreduktory w DKM
Ofertowane przez nas motoreduktory składają się z silnika elektrycznego (najczęściej 3 fazowego) oraz przekładni.
Motoreduktory dzieli się ze względu na rodzaj zastosowanej przekładni. Tak, więc najczęściej spotykane motoreduktory to:
- motoreduktory ślimakowe ( silnik elektryczny + przekładnia ślimakowa)
- motoreduktor planetarne ( silnik eklektyczny + przekładnia planetarna)
- motoreduktor walcowy ( silnik eklektyczny + przekładnia walcowa)
- motoreduktor stożkowy ( silnik eklektyczny + przekładnia stożkowa)
- motoreduktor walcowo - stożkowy ( silnik eklektyczny + przekładnia walcowo- stożkowa)