Używamy plików cookie i innych podobnych technologii, aby poprawić komfort przeglądania i funkcjonalność naszej witryny. Klikając „Zezwól na wszystkie”, wyrażasz zgodę na przechowywanie na Twoim urządzeniu wszystkich danych opisanych w naszej Polityce plików cookie. Aktualne ustawienia dotyczące plików cookie można zmienić w każdej chwili, klikając „Preferencje dotyczące plików cookie”. Zachęcamy również do zapoznania się z naszą Polityką prywatności i Warunkami użytkowania. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na używanie plików cookie.
Wariatory
Wariatory mechaniczne dla przemysłu i produkcji
Przekładnia bezstopniowa, cierna lub inaczej wariator mechaniczny służy do płynnej regulacji prędkości obrotowej silnika. Urządzenie to sprawdzi się w zastosowaniu ogólnoprzemysłowym i wszędzie tam, gdzie proces produkcji wymaga płynnej regulacji prędkości.
Wariatory mechaniczne - regulacja prędkości obrotowej na najwyższym poziomie
Przekładnia bezstopniowa, cierna lub inaczej wariator mechaniczny służy do płynnej regulacji prędkości obrotowej silnika. Urządzenie to sprawdzi się w zastosowaniu ogólnoprzemysłowym, ale również wszędzie tam, gdzie możliwość płynnej regulacji prędkości obrotowej jest wymagana w procesie produkcji.
Wariator mechaniczny z kołnierzem IEC
Przekładnie bezstopniowe od strony wejściowej są montowane za pomocą standardowych kołnierzy IEC. Taka konstrukcja wariatora mechanicznego umożliwia łączenie go z różnymi typami silników. Wariatory można podłączyć do standardowych silników jednofazowych, trójfazowych, a także silników elektrycznych. Możliwość montażu z kołnierzem IEC sprawia, że wariator mechaniczny można podłączyć do silników elektrycznych z dodatkowym osprzętem takim jak hamulec bądź enkoder od różnych producentów.
Dostępność kołnierzy IEC w wariatorach zależna jest od zapotrzebowania mocy. W wariatorach mechanicznych dostępnych w sklepie DKM zamontowano następujące kołnierze IEC:
- 63B5,
- 71B5,
- 80B5,
- 90B5,
- 100B5,
- 132B5.
Wariator mechaniczny - cechy charakterystyczne wariatorów dostępnych w DKM
Wariatory powszechnie stosowane są jako przekładnia pośrednia pomiędzy silnikiem elektrycznym a przekładnią ślimakową lub inną. Poniższe cechy charakteryzują dostępne przekładnie bezstopniowe w DKM.
- Zakres płynnej regulacji przełożenia (i) od 1:1,4 do 1:7,
- Bardzo wysoka dokładność regulacji prędkości do 0,5-1 obr/min,
- Moc wariatorów od 0,18kW do 7,5kW,
Ponadto wariatory cechują się niską wagą, kompaktową obudową i bardzo prostym montażem. Obudowa przekładni wykonana jest z odpornego na korozję aluminium. Wykazują również niski poziom hałasu. Co w połączeniu sprawia, że są to urządzenia o długiej żywotności.