Używamy plików cookie i innych podobnych technologii, aby poprawić komfort przeglądania i funkcjonalność naszej witryny. Klikając „Zezwól na wszystkie”, wyrażasz zgodę na przechowywanie na Twoim urządzeniu wszystkich danych opisanych w naszej Polityce plików cookie. Aktualne ustawienia dotyczące plików cookie można zmienić w każdej chwili, klikając „Preferencje dotyczące plików cookie”. Zachęcamy również do zapoznania się z naszą Polityką prywatności i Warunkami użytkowania. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na używanie plików cookie.
Przekładnie hipoidalne
Przekładnie Hipoidalne - kiedy potrzebna duża precyzja i wysokie przełożenie
Najważniejsza cecha z punktu widzenia sprawności przekładni hipoidalnych to wysoka sprawność w porównaniu do przekładni ślimakowych. Sprawność przy takich samych przełożeniach:
- 94% dla przekładni dwustopniowych,
- 92% dla przekładni trzystopniowych.
Przekładnie Hipoidalne - zawsze tam, gdzie potrzebna duża precyzja i wysokie przełożenie
Jeśli precyzja jest niezwykle ważna w aplikacji, potrzebujemy wysokiego przełożenia ze względu na niższy stopień wydajności, to przekładnie hipoidalne są najlepszym rozwiązaniem. W porównaniu do ślimakowych mają ogromną przewagę. Najważniejsza cecha z punktu widzenia sprawności przekładni hipoidalnych to właśnie wysoka sprawność w porównaniu do przekładni ślimakowych. Sprawność wygląda następująco przy takich samych przełożeniach:
- 94% dla przekładni dwustopniowych,
- 92% dla przekładni trzystopniowych.
Oczywiście stopień sprawności, to nie wszystkie cechy, które sprawiają, że przekładnie hipoidalne mają większą precyzję niż ślimakowe. Do głównych cech możemy zaliczyć również szeroki zakres przełożeń dla jednej wielkości przekładni mechanicznej (od i = 7,5 do i = 300). Mniejszy stopień nagrzewania przekładni. Takie same wymiary montażowe jak w przypadku przekładni ślimakowych oraz możliwość stosowania dodatkowego osprzętu. Między innymi:
- wały wyjściowe,
- ramiona reakcyjne,
- kołnierze boczne.
Przekładnie hipoidalne z większą wytrzymałością i obciążalnością
Przekładnie hipoidalne klasyfikuje się do grupy przekładni stożkowych. Natomiast różnią się one poprzecznym przesunięciem osi zębnika do osi koła talerzowego. Przekładnie hipoidalne mają łukowy zarys zęba i zaliczają się także do przekładni zębatych.
Poprzeczne przesunięcie osi zębnika (hipoidalne) w stosunku do osi koła talerzowego sprawia, że otrzymujemy wydłużenie czynnej długości zębów. Co z kolei ma bezpośredni wpływ na wytrzymałość i stopień obciążenia przekładni. W porównaniu do przekładni ślimakowych lub standardowych stożkowych, przekładnie hipoidalne mają:
- większa obciążalność,
- większy moment wyjściowy,
- wysoką cichobieżność,
- równomiernie przekazywany moment obrotowy.
Przekładnie hipoidalne - informacje techniczne
Kołnierze przyłączeniowe silnika dla przekładni hipoidalnych dostępnych w DKM pasują w rozmiarze B5 i B14.
- 63B5,
- 71B5,
- 71B14,
- 80B5,
- 80B14,
- 90B5,
- 90B14,
- 100B5,
- 100B14,
- 112B5,
- 112B14,
- 132B5.
Przełożenie przekładni hipoidalnych do wyboru od 7,5 do 3000. Można dokupić dodatkowy osprzęt do przekładni. Między innymi wałki zdawcze jednostronne/dwustronne, ramiona reakcyjne, osłony PCV, kołnierze boczne oraz tuleje redukcyjne.